Wednesday, August 20, 2008

DC-metró

Dc-ben a metróhálózat összeköti Marylandet, Virginiával, és a DC elővárosokat a központtal.A hálózatban 2009 elejétől kizárólag smart trip chipes kártyával lehet közlekedni, és parkolni is az állomásokon.A buszvonalak is csak ezt fogadják el.Az óriás távolságok miatt a metró sok ember számára az egyetlen eszköz a munkahelye fele. Sokan autóznak, de a parkolás a metró többszöröse. Magyaroknak jó tudni, hogy kb 20 ezer forintba kerül egy pár havi bérlet ára itt. Lógás nincs, ajtós rendszer van a metró egész területén.
Ez a bejegyzésem 2008-ból származik, amikor Coelho Veronikáját olvastam utazás közben. Ma szokás szerint probléma volt a metróval. Mivel szeretek vagy húsz perccel előbb bent lenni az iskolában, ezért általában nem érint a dolog nagyon.Ma azonban Paranoidcityben füstöt érzékeltek a központi állomáson, ezért egy órát rostokoltam ezredmagammal három megállóra a célállomásomtól, ami bosszantó, mert Pesten még a lesétálható kategória, itt viszont egy megálló sem mindig az. Ezeknek a terroristák fognak az agyukra menni. Mikor még nem pánikoltam azon, hogy el fogok késni és mi lesz, kényelmesen kiolvastam a Veronikát, aki életben maradt, mert a mindenható szerelem ráébresztette, hogy élni érdemes.Kicsit olcsó a befejezés.  Az emberek birkatürelemmel vártak körülöttem, és egy pasi kétszer is szó nélkül kölcsönadta a mobilját, amikor az iskolát próbáltam elérni. Elképzeltem, hogy otthon állok ugyanebben a helyzetben a metróperonon, és mindenki morgolódik, és kurvanyázik, bazmegel, és senkitől sem mernék mobilt elkérni minimum egy százas ellenszolgáltatás nélkül, mert megütközve nézne rám, hogy fogyasztom a z egységeit, vagy/és azt hinné, hogy lopni akarok tőle. A BKV és a BKV összes dolgozójának anyja össznépi emlegetésnek lenne kitéve, utána meg egymással kezdenének mérgeskedni az utasok az összeszorult levegő és a helyhiány miatt.  Szeretem az itteniek nyugalmát.

No comments:

Post a Comment