Tuesday, November 10, 2009

Játékpiac régi és új

Hogyan lehet mértékletes szülőnek maradni Amerikában?Ez azt hiszem, sok gyerekes család problémája itt, főleg, hogy annyira más a fogyasztás, és olyan hatalmas a választék...
Nem az új játékokkal van baj, mert azokat nem veszünk, noha sokkal olcsóbbak, mint Magyarországon.
A baj a rengeteg amerikai gazdag szülővel van, akik néha rábeszélik a csemetéiket, hogy a százötven Barbieból legyenek szívesek harmincat kigyomlálni, és a négy Barbieboltból egyet szintén ki kell hajítani, Barbiekajákkal, meg szekrénnyel, meg fotellel, meg szófával, meg beszélő bevásárlókocsival.És akkor azt mondja a gazdag amcsi szülő, hogy a harminc (két évesnél nem több), szuper ruhájú Barbie,cipővel, bolttal, kajákkal, meg fotelekkel, meg bevásárlókocsival, Barbiebőrönddel 15 dolcsi, mely egy baba ára a boltban. És akkor mit csinál a Kelet-Európában egy Barbieval felnőtt szülő? Gyorsan lecsap az ajánlatra, mint tyúk a takonyra, de a harminc babából csak kettőt ad oda a gyereknek, a többit lezárja a dobozba, hogy majd az elkövetkező tíz évben jó lesz, és azt mondja a gyereknek, hogy azért nincsenek dobozban, mert Amerikából hoztuk őket haza, és nem azért, mert valakinek a levetett állományát vettük meg…
Ez a típus vagyok én, aki spejzol, akkor is, amikor nem kéne .A másik meg az itteni barátnőm, akinek két lánya minimum 2oo(!) Barbiet birtokol, mert ő meg akárhova mennek, mindenhol engedi a lányoknak a turkálókba az egydolláros Barbiek megvételét. Igaz, ők nem tervezik, hogy visszamennek Magyarországra, ahol nincs turkált Barbie,csak tízezer forintos a boltból.
Gyermekem jelenleg a miniételeket pakolgatja elmélyülten, minden baba jóllakott már.Egy kicsit én is játszottam a cuccokkal, miután a kínai rosszabb minőségű babákat elválasztottam a “hazamegy” kategóriától, és a többit “elástam” a hálószobában.Hiába, az ember nem tudja levetkőzni a szülei mintáit.

No comments:

Post a Comment