Sunday, February 7, 2010

Blizzard of 2010- krónika 1.

2010 februárjában soha nem látott hómennyiség zúdult az amerikai fővárosra. Mivel minden árammal működik, így a fűtés is, és az áramszünet az első, ami bekövetkezik ilyenkor, bizony kemény napok köszöntöttek ránk.

A helyzet változatlan

2010. febr. 7. 17:30 - írta Phoebe
A Pepco-t (áramszolgáltató) kétszer hívtam fel, egyszer tegnap, hogy partial outage(részleges kimaradás) van, ma még egyszer, és a full outage-re(teljes hiány) nyomtam a gombot, noha nem igaz, de szerintem aszerint csipkedik magukat, hogy részleges vagy teljes áramkimaradásról kapnak bejelentést.Az egész gépesített, emberi hang nincs is a rendszerben (főleg most).
Reggel nagyon hideg volt nyolc körül a lakásban, főleg talajszinten, én ugyanis a "hidegszobából" kihurcolkodtam, és a sütő közelében matracon próbáltam nem elaludni, de még így is nagyon fáztam.A háló ajtaját bezártam, a férjem mormogott valamit, hogy ő nem fázik, hagyjam aludni.A férjem kiválóan aludt a hidegszobában és frissen kipihenve jött ki a 8 fokból reggel...jegesmedve lehetett előző életében.
Most beszéltünk a magyar szomszédainkkal, náluk van fűtés, és elkezdtek rémitgetni, hogy széndioxid és szénmonoxid mérgezést lehet kapni, ha nem tökéletes az égése a sütőnek, és mivel nem szellőztetünk, ez simán megeshet.A széndioxidot, utánanéztem, gyertyával lehet ellenőrizni, a szénmonoxid meg tünetes, de akkor már rég rossz.Most két táborra szakadt a család, én nem akarok maradni estére, a férjem szerint meg kár a drámáért, minden rendben, elég rés van az épületen, hogy egyik mérgezést sem kapjuk be.Jelenleg a sütő ki van kapcsolva fél órája és 20 fok van, egyenlőre nincs gáz.Nincs kedvem senkinek a nyakára menni vasárnap egész napra, de szerintem úgy délután öt fele átmegyek a gyerekkel, és ott fogunk aludni.A jegesmedve és a tengerimalac itthon maradnak.

Harmadik nap
2010. febr. 8. 16:44 - írta Phoebe
A gyerekkel a szomszédban aludtunk. Áram még mindig nincs.Csütörtökre ígérik...azt is mondták, hogy ne sütőzzünk, mert gázmérgezést kaphatunk.Mondtam, hogy akkor üljünk a nyolc fokban egy kisgyerekkel?
Bementem a managementhez, mert feltüzeltek a szomszédaim, akik sokkal jobb körülmények közül jönnek, és Magyarországon sem szokták meg, hogy beérjék bármivel.Nekem eddig soha nem jutott eszembe panaszt tenni, hogy a lakás nyáron elviselhetetlenül büdös, mert annyira rosszul szellőzik, és olyan nagy nyáron a pára, hogy a szőnyegpadló nedves.Azt sem tettem szóvá, hogy a fürdőszoba kezdetektől penészes, és nincs mit tenni, rossz a szigetelés, és rohad az épület.
De most elegem lett.Igazuk van a szomszédaimnak, én fizetek egy szolgáltatást, ami annyira vacak, hogy röhej, és akkor is 1100 dollár egy hónapban.Management:hát, hogy ezt soha nem mondtam, át tudnak tenni egy másik lakásba, ha fizetem a költözést...Nem ennek kéne lenni a megoldásnak, hanem annak, hogy kijönnek, és rendberakják a problémás területeket.Nem nekem kéne még azért is fizetnem, és tűrnöm a felfordulást, mert ők impotensek.
Kicsit rossz most a hangulatom, kicsit unom már ezt a lehetetlen állapotot, és azt, hogy másokra szorulok.De ez is Amerika.És ez is élet Amerikában.Szeretném, ha ez a blog azt is megmutatná, ami nem működik, és azt is látná az olvasó, hogy az átlag(csóró)ember itt sem medencés kastélyban lakik.Az én otthoni panellkásom mindenesetre egészségesebb volt.Anno nem szorultam folyamatos antihisztaminozásra és kontaktekcéma-kezelésre.
Szomorú vagyok és kiábrándult.

2010. febr. 8. 23:42 - írta Phoebe

Címkék: rosszdolgok

Szerdára igérik a nagy hófúvást, ami a mostaninál is rosszabb lesz.
Bővebben itt.
Úgy írnék már valami másról, de a cidriben nem jut semmi érdekes eszembe.


2010. febr. 9. 17:25 - írta Phoebe
Keserű mosolllyal a szám szélén, de mulatok magamban, ahogy a TV tálalja az eseményeket. Valljuk be a helyzet kicsit sem humoros, és legalább nekünk még estére van hova menni, tudunk venni egy meleg fürdőt, és veszélyes vagy nem, sütővel még tudunk egy 18 fokot produkálni a lakásba.Másoknak a teljes sötétség és hideg jutott.
A Tv mintegy szenzációként, akár a Lost vagy nem tudom milyen túlélőshow lenne, úgy beszél az eseményekről.
Ad egy fellengzős nevet:The Blizzard of 2010, majd bizonyos szlogenekkel még megtámogatja.Amikor kiderült, hogy mára és holnapra még várható hó, akkor the Blizzard of 2010, Second Round lett az új cím, és Here we go again szlogennel csillogó arccal tárgyalták, hogy azta, mekkora nagy vihar jön, bizonyára még többen maradnak még áram nélkül!
Majd találtak egy családot, akit a tök sötét lakásban felvettek, amint a lehelletük látszott a levegőben, meg a gáztűzhelyen melegítették a kajájukat, gyertyát gyújtottak, majd mosolyogva mondták, hogy igen, nagy a hideg a lakásban.Mintha ez egy poén lenne.
Kiiktatták az összes hírt, csak és kizárólag a hóról beszélnek.
Ezt a jellegű csúsztatást reklámokban vagy írott anyagokban is látni.Az amerikaiak szeretnek patetikusak lenni, nem egyszer a saját amerikaiságukat büszkén vállani és olyan számomra nevetséges, fellengzős fordulatokat használni, amin valószínűleg otthon nevetnének az emberek, de itt teljesen komolyan veszik. Szeretnek hírekből szenzációt, mintegy izgalmas kisfilmeket kovácsolni, és csámcsogni rajta addig, amíg már abszolút elveszti az érdekességét, és a nagyközönségnek teljesen tele lesz a hócipője vele.Szegény Michael Jacksonnal is ez történt, addig csámcsogtak hetekig, minden csatornán a haláláról, amíg már a legfanatikusabb rajongók is méla undorral kapcsolták ki a tévét.
Amikor észlelik, hogy valami már unalmas, akkor jönnek a betelefonálós, újságban szavazós kérdések, hogy a nép szerint túl sok figyelmet kapott-e x vagy y sikkaszása/válása/esküvője/örökbe fogadott gyereke/ pénzügyi botránya/halála/mondata/hajviselete stb.Amikor már arra sem reagál a megcsömörlött népség, akkor váltanak.
Itt minden hírműsor, nyelvezetében és tálalásában az otthoni Fókuszokra hajaz.(Nézettség, nézettség, nézettség, pénz, pénz, pénz.)

 2010. febr. 9. 23:49 - írta Phoebe
A fellengzős címet muszáj volt kipróbálnom.(Egyéb TV-ben használt nevek:winterblast, winter powerhouse.)
Elkezdett megint esni.Tegnap beszereztünk végül egy hősugárzót, de nem váltotta be a reményeinket, és a gyerek meg én a szomszédban aludtunk. Sajnos ott máskor fekszenek és kelnek, ma délután már jó pár órát aludtam itthon, mert napok óta kialvatlan vagyok.Ezért úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk a hősugárzót egész éjjel üzemeltetni a hálóban, a többi helység fagyhat kedvére.
A hősugárzóval az a gond, hogy 1500 watton megy, ami félő, hogy az itteni béna biztosítékokat kivágja, így a mosókonyhából szedjük az áramot.A hosszabbítóink forróak, ezért nem mertük tegnap egész éjjel felügyelet nélkül hagyni a hősugárzót.Ma viszont napközben végig ment.Felmelegítésre alkalmatlan, de a sütővel bemelegített nappaliban tudja tartani a hőt.(Egy újabb gyöngyszem a modern Amerikából.)
Voltunk boltban is még tegnap.Teljes lepusztulás volt, a zöldségpulton egy ismeretlen formájú tököcske árválkodott.Kenyeret már csak előrecsomagoltat lehetett kapni.A TV szenzációhajhászó stílusa megtette a hatását, az emberek fejvesztve rohantak felvásárolni mindent.
Pepco hajnal négykor és ötkor telefonált, hogy visszaállították az áramot, ha nálunk még mindig nincs, telefonáljunk. Nincs.Megtettük.Negyedszerre is.


No comments:

Post a Comment