Thursday, February 11, 2010

Shortening

Itt ülök, és egymás után habzsolom a család új kedvencét, a Phoebe-féle browniet.
Kezdődőtt egy receptettel  a netről, ami nem sikerült.Utána addig variálgattam, míg végül egy kiforrt sajátrecept lett belőle, méghozzá egy sikeres!
Ma is elkészítettem, de nem volt itthon az egyik fontos alapanyag, a vaj hozzá, viszont volt shortening.Igazából a shortening az, ami miatt tollat ragadtam, mert ilyesmivel otthon nem találkoztam.
A shortening tulajdonképpen fedőneve mindenféle zsírnak, de az, amit itt ezen a néven árulnak, az 100% növényi zsír.Nem margarin!Nem kell hűtőben tartani, hosszú ideig tárolható felbontva is szobahőmérsékleten.Állagra tiszta fehér.Ha vajat akarok helyettesíteni, akkor vizet kell, hogy adjak hozzá, mert a vaj 20% vizet tartalmaz, a shortening viszont nem tartalmaz vizet.A shortening nem avasodik.Az új shorteningek nem tartalmaznak transz-zsírokat sem, azaz semmivel nem egészségtelenebbek, mint a vaj.
A mai brownie csak shorteninggel készült, ízre és állagra megegyezik a vajas változattal.A shortening azonban nem túl egészséges, szóval csak az érdekessége miatt említettem, és kizárólag főzésre alkalmas, magában nem igazán ehető.

Aki zsírokra kiváncsi, (főző zsírra, nem saját úszógumikra), annak ajánlom ezt a nagyszerű oldalt:
http://www.foodsubs.com/Fatsoils.html

No comments:

Post a Comment