Thursday, April 29, 2010

Poison Center

Előbb-utóbb mindenki vásárol a kenyéren és tejen kívül mosóport, gyógyszert, vitamint, fogkémet..Na, mi a közös a mosóporban, a gyógyszerben, a vitaminban, a fogkrémben?
Szabad a gazda?
Az olyan termékek, amelyek lenyelve, bőrre kerülve, kis vagy nagy mennyiségben károsak lehetnek, kötelezően el vannak látva ezzel a figyelmeztetéssel, de ezen túl, vastag betűvel szedve fel van tüntetve:contact a Poison Control Center right away.
Nos én már többször megtettem, egyszer, amikor bevettem egy gyógyszert, és éjjel képtelen voltam aludni. Reggel hétkor még mindig nem tudtam tőle aludni, de a szeren szerepelt, hogy ne vegyünk rá altatót. Felhívtam a PCC-t, és ők segítettek, megnézték a lehetséges altatóm és a gyógyszer kölcsönhatásait, valamint a gyógyszer mellékhatásait és ritka mellékhatásait, pl  hogy egy esetben húsz éve volt, hogy valaki hasonlóan járt ezzel a gyógyszerrel, mint én.
Aztán felhívtam őket akkor is, amikor a gyerekem az IKEA egyik filctollával szép csendben rajzolgatott...a saját nyelvére és szájára, majd megjelent kék szájjal, én meg a frászt kaptam, hogy most mi lesz vele?A  Poison Centerben utána kerestek a filctollban levő anyagoknak, és megnyugtattak.Csak a gyerek rohangált kék szájjal vagy három napig...:D
A legutolsó eset tegnap volt, fogkrémet váltottunk, és nem olvastuk el, hogy az a Colgate gél nem jó hat éven aluliaknak, míg a másik már két éven felülieknek megfelelő volt.Ráadásul egymás után kétszer mostunk fogat, mert az első fogmosás után eszébe jutott a kisasszonynak, hogy tejet kér a cumiüvegbe. Megitta, és mentünk még egyszer. A fogmosás után  elkezdett remegni, sírni, és hányingere volt, de nem hányt. Akkor néztem meg a fogkémet, melyen szerepelt, hogy hat éven aluliaknak nem ajánlott. Azonnal hívtam a Poison Centert, ahol elmondták, hogyha nyelt belőle, irritálhatja a torkát és a gyomrát, de ne aggódjak, nagy baja nem lehet, ha nem egy tubussal evett. Adjak neki kekszet, vizet, és figyeljem, ha fél óra után sem múlnak a tünetek, hívjam fel őket.
Mindhárom esetben másnap visszahívtak, hogy minden rendben van-e.Ez baromi megnyugtató szerintem, főleg ha az ember lánya aprónép anyja is.
A Poison Control Centerek 1958-ban létesültek, non-profit, országszerte létező intézményrendszer, összesen hatvan központtal. A hét minden napján éjjel-nappal elérhetőek. A vonal túlsó végén egészségügyi végzettségű, mérgezésekre és mérgek ismeretére szakosodott szakemberek ülnek és segítenek. Évente az esetek 70%-ban elég a Poison Center útmutatása az esetek megoldásához helyben. A Poison Centerekhez gyakran fordulnak kórházak is, hiszen a gyógyszerek nagyon részletes mellékhatás-listájával is bírnak.

No comments:

Post a Comment