Thursday, September 2, 2010

Matrica

 

2010. szept. 2. 2:08 - írta Phoebe
Biztos említettem már az egyik legkellemesebb dolgot itt, a bolti eladók kedvességét és készségességét, amit annyira hiányoltam otthon. Magyarországon alakult ki bennem, amit a mai napig nem tudok levetkőzni, bizonyos elegánsabb plázaüzletekbe való bemenési félelem, mert otthon az eladók az embert ruházata alapján egyszerűen felmérték, és utána olyan lenézően, gyakran arrogánsan bántak velem, főleg, ha esetleg csak nézelődési szándékkal mentem be, és tudták, hogy nem veszek semmit, hogy egy idő után nem volt kedvem bemenni ilyen üzletekbe. Ha esetleg vásárolni akartam, akkor meg annyira rámenősek voltak, hogy fejvesztve rohantam az üzletből. Itt akár egy tréningnadrágban is be lehet menni egy elegáns ékszerüzletbe, vagy estélyi ruha üzletbe, és az eladó készségesen segít, nincs a hátamban a szeme, hogy vajon mikor akarok elemelni valamit, ha érzi, hogy nincs vásárlási szándékom, akkor hagy békén, mert tudja, hogy esetleg még a kedves barátságos modor miatt később betérhetek, és talán venni is fogok valamit.
 Két éve egyszer tettem egy érdekes kísérletet Magyarországon, bemerészkedtem egy ilyen üzletbe, kisgyerekkel az oldalamon, kinyúlt pólóban és farmerben, a pillantást egyből éreztem, majd jött a kelletlen kérdés, mit segíthetek?, ami kb úgy hangzott mi a nyavalyát keresel itt?, én meg értetlenül mosolyogtam, majd angolul kezdtem beszélni. Az eladó kislány egyből nagy koncentrációt tanúsított, rám is, meg arra is, hogy hadaró angolomat megértse, és valamit vissza tudjon nyögni, végül segítséget kért, és a másik eladó kislánnyal együtt sikerült két értelmes szót kinyögniük.Utána mosolyogtak végig, még akkor is, amikor az üzletből már kifordultam. A külföldinek akkor is kijár a modor, ha semmit nem vesz?
Itt még egy jó dolog van, nagyon sok üzletben, olyan helyen is, ahol a gyerek nem meghatározó vásárló erő, mondjuk fotóboltban, ha meglátják a kisgyereket, biztos hogy adnak neki egy pár matricát. Általában az üzlet logója van rajta, de van, hogy az üzlettől független figurák vannak a matricán.Miért okos dolog ez? Mert a szülő attól érzi magát jól, hogy a gyereknek valami tetszik. Ha egy üzletben jó élmény éri a gyereket, a szülő is boldogan távozik, és örömmel gondol arra a helyre vissza, és ha úgy alakul, biztos előnyben részesíti az üzletet más hasonló boltokkal szemben. Ez matrica nélkül is működik, ott, ahol a gyereknek lufit fúj az üzlet, a legtöbb élelmiszerboltban lehet lufit kérni, de nagyon sokszor ajánlgatják is maguktól, oda is szeretek visszamenni. De legjobban azért szeretek menni ilyen helyekre, mert tudom, hogy minden gyerekkel és szülővel kedvesek, mégis el tudják hitetni velem, hogy ott, akkor én vagyok a legfontosabb vásárló, ezzel egy családias hangulatot teremtve.

No comments:

Post a Comment