Thursday, December 29, 2011

Nagy névadási mizéria a DC metrónál


A WMATA, Washington DC metrófenntartója úgy döntött, hogy jövőre új állomásneveket fog adni. Ennek több oka is, van, egyrészt a bizonyos állomásokon levő fontosabb intézmények, szervezetek (kórházak, egyetemek, parkok, turistaközpontok) közül több kérte, hogy az állomás nevében szerepeljen. Másrészt voltak olyan állomások, ahol a metrótársaság akart változtatni a jobb tájékoztatás kedvéért.
A nagy névváltoztató mizéria egész évben lekötötte a társaságot, hiszen összesen öt metróvonal 86 állomását kellett felülvizsgálni.
A DC-metróállomások neve már így is több esetben is hosszabb, mint egy utcanév, vagy egy intézmény neve. Az új tervezet viszont olyan hosszú neveket is produkált, hogy az már sem megjegyezhető, sem kivitelezhető nem lehetett, mondjuk térképre rajzolva. Például a Foggy Bottom- GWU (George Washington Universyty) lehetséges változata lehetne: Foggy Bottom-West End/Georgetown-Washington Circle/GWU-Kennedy Center/Lisner Auditorium...És akkor ez csak egy megálló.
Andrew Bossi a WMATA egyik mérnöke a legrosszabb forgatókönyvet is felvázolta, és feltette a lehetséges térképet a flickr-re. Itt lehet megnézni, milyen nevetséges is lenne, ha minden megjelenési szándékát jelző intézmény, illetve fontos pont szerepelne egy-egy megálló nevében.
A WMATA végülis november elején kihozta a változtatásokat, amelyek 2012 júniusától lesznek érvényben. A Board abban állapodott meg, hogy 19 karakternél ne legyenek hosszabbak az állomásnevek, és a csomópontok pedig csupán 13 karakteresek lehetnek. Persze cselesen első és második neveket is adtak az állomásoknak, ahogy ez eddig is volt, például a Woodley Park, mint állomásnév az első, de hozzá írják és értik a Zoo/Adams Morgan-t is, hiszen a Woodley Parknál van az állatkert, és az Adams Morgan környék. Ez így már bőven túl van 19 karakteren...Ezekben az esetekben arra hivatkoznak, hogy a név már annyira megszokott az utazóknál, hogy ezért nem változtatnak rajta.
A DC-metró mindig is egy vicces intézmény volt.

No comments:

Post a Comment