Sunday, December 1, 2013

Furby

Karácsony közeledtével játékboltokat járok. Bosszankodva a nagy kínálat mellett is kevés értelmes játékon, és felháborodva az árakon (megmaradt az a rossz szokásom, hogy ellenőrzöm az árakat a ToyuRuSban, és mindig az a vége, hogy az amerikai árak a magyarnak minimum felével kevesebbek, de nem ritka a négyszeres ártöbblet a magyarok javára.)

Teljes ledöbbenéssel néztem azegyik nagy magyar játékboltban egy ismerős bagolyszerű jószágot, amelyik leginkább a Szörnyecskékből ismert Guzmira hasonlít, forgatta a szemeit és beszélt, és valami 25 ezer forintba került. Gondoltam, megint ideért egy amerikai sorozatból a plüssbe álmodott főfigura, a sorozat nélkül, ahogy az gyakorta jellemző. Azért kiváncsi lettem, mi kerül arcátlanul sokba ebben a figurában, (odakint kb 8000 Ft lenne átszámolva...)

Kiderült, hogy nem véletlenül találtam ismerősnek, mert Furby 1998-ban debültált először a karácsonyi szezonban, Amerikában, azaz valószínűleg amíg odakint éltem, is észrevehettem talán, igaz, mikor éppen érdekelt lettem a játékvásárlásban, kivonták a forgalomból egy időre, 2oo7 és 2o12 közt nem gyártották. Az idei szezonban indult el megint a Furby-láz, immár Magyarországra is eljutott, bár nem hinném, hogy "must-have" játék lesz a magyar vásárlói árán.

Azért nagyon különleges játék a Furby, mert az első, valódi értelemben vett házi robot, amelyet nagy sikerrel adtak el, csak 1998 és 1999 között majdnem 16 milliót az Államokban. A Furby eleinte furbish nyelven beszélget, de ahogy gazdája egyre többet szól hozzá angolul, a furbish nyelv helyét fokozatosan átvesz az angol, és angolul tud válaszolgatni.Az újabb Furby-k felismerik a hangot és beépített mimikájuk is van. Azaz ezek az első intelligens játékok.

A Marylandbeli Nemzetbiztonsági Hivatal ki is tiltotta, a dolgozói nem tarthattak Furby-t, mert van benne egy olyan chip amely hangfelvételre alkalmas. Akiknek mégis volt otthon Furby-jük, azoknak jelentkezniük kellett egy eligazításért vele kapcsolatban. Azt hiszem, ez tipikusan amerikai biztonságpánik, nagyon jellemző az élet más területein is.

A 2o12-es kiadású Furby már ultramodern, természetesen okostelefonos applikációk is tartoznak hozzá, etetheted a kezedből, de küldhetsz át neki a telefonodról egy falatot, és azt is bekapja, tud táncolni, mert felismeri a zenét, a furbish nyelvet applikáció segítségével lefordíthatod angolra, és természetesen reagál, ha megsimogatod, vagy felveszed, vagy meghúzod a fülét.24 nyelvet tud "megtanulni", azt azonban nem tudom, hogy magyarul beszél-e, mert amelyiket a játékboltban láttam, az csak a szemét forgatta és nevetgélt éppen.

Íme egy friss reklám. Nagyon jópofa:


Remélem idővel elérhető lesz árban Magyarországon is. Nekem mindenesetre ez a kék nagyon tetszik!

No comments:

Post a Comment