Sunday, February 2, 2014

Gusztustalan marketing vagy csődközeli elmevesztés?

Egészen furcsa marketing(?) stratégiája van az American Apparel nevű ruhabolt-hálózatnak.
A téma újra és újra az a fajta természetesség, ami ugyanakkor takarnivaló, és gusztustalan.
Őszintén szólva én nem értem, hogy ez, a botrányon kívül növelheti-e egyáltalán az eladási számokat?Ti mit gondoltok?
Személy szerint biztos nem venném meg ezeket a termékeket. Még néhány elvetemültebb férfit el tudok képzelni, hogy ilyet felvegyen, de a termékek nőknek készülnek...
Miről van szó?
Az egész azzal kezdődött, hogy a fehérneműmodellek közt megjelentek a szőrösek.
Aztán ezt fokozták, amikor megjelent egy olyan pólójuk, amely egy vaginát ábrázolt, természetesen annak anyatermészet által megalkotott változatát, havi vérrel.
period
Ezek után pár hete megjelentek azok a kirakati babák, fehérneműket népszerűsítve, akiknek aztán hatalmas műpamacsot is tettek a bugyijukba.
Az emberek természetesen döbbenten tolonganak az üzlet előtt, mobiltelefonnal a kezükben, hogy lekattintsák a nem éppen ízléses fehérneműs babákat New York East Houston Street American Apparel üzletében.
Az amerikaiakról általában tudni kell, hogy a nők meglehetősen visszafogottan öltözködnek, magyar szemmel már-már prűd módon, legfeljebb a tinilányok, vagy a feketék körében gyakori a bájak közszemlére bocsátása. A szexualitás pedig egyáltalán nem téma a hétköznapokban. Ezért is tud akkora port kavarni egy-egy ilyen provokáció, mert megfelelően rigid a környezet hozzá.




Érdemes hozzátenni, hogy az üzlethálózat tulaja ellen jelenleg négy rendbeli eljárás folyik szexuális visszaélés miatt.
Az American Apparel dolgozóinak felvételi procedúrája tartalmazza azt, az amúgy Amerikában megengedhetetlen elemet, hogy teljes alakos fotót kell beküldeni, és csak szép embereket alkalmaz az üzleteiben.
A reklámkampányaiban rendszeresen elmarasztalást kapott rasszista képek miatt.
2010-től csődközeli állapotban van a cég, mégsem döntött a ruhák varrásának kiszervezése mellett, tartja magát a fair trade-hez. Még Soros György is megtámogatta a céghálózatot 80 millió dollárral.

1 comment: