Thursday, March 26, 2015

A legbarátságtalanabb város

A Yahoo Travel nemrég készített felmérése alapján az amerikaiak szerint a legbarátságtalanabb város New York. 2005 férfi és nő válasza alapján New York 31 százalékot kapott.
Az ok természetesen a túlzsúfoltságban rejlik. Sokszor voltam New Yorkban, rövid időkre, szóval abszolút a turista kategóriába esem, nem tapasztaltam barátságtalanságot. A zsúfoltság ellenére sem anyázott senki, az is igaz, hogy nem álltak le beszélgetni velem, ahogy például a fővárosban ez gyorsan megtörténhet.



Második helyen zárt Los Angeles, ahol szintén jártam. Nem tapasztaltam azt az állandó kedves mosolygást, ami más helyeket jellemzett, sok weirdo megfordult ott, de barátságtalannak nem nevezném.
Természetesen én Magyarországon szocializálódtam, így egészen más képzeteim vannak a barátságtalanságról, mint azoknak, akik kint élnek. :)

Harmadik helyre került Párizs, ahol kétszer jártam. Egyszer egy híd lábánál volt a találkozó a csoportttal, csak azt nem tudtam melyik végében és melyik oldalán. Elkezdtem itatni az egereket, hogy akkor én most itt maradok és mi lesz velem, amikor odalépett egy ötvenes pasas és megkérdezte, miért sírok. Elhüppögtem neki a bánatom. Adott ötven frankot (ami akkor egészen nagy összegnek számított), és felírta a telefonszámát, hogyha véletlenül nem találnám meg a csoportot, hívjam fel, majd kitalálunk valamit. Ha rosszindulatú akarok leni, azt mondom, hogy tetszett neki a húsz éves szőke kislány, aki voltam. De ha jóindulatú vagyok, akkor ez volt a legszebb gesztus amit vadidegentől kaptam.
A franciák amúgy tényleg nem örvendenek túl jó reputációnak, ami a barátságosságukat illeti. Ennek az is az oka, hogy számukra egy nyelv létezik, az anyanyelvük, így aztán, aki azon nem beszél, bizonyosan nehezen boldogul velük. Ugyanakkor Párizsnál van egyedül olyan kategória a netes képeknél, hogy "be in love",  a szerelemnek abszolút a fővárosa a romantikus szépségű (utálatos?) Párizs.

Couple Who Are In Love In Paris Effiel Tower Background Images, Pictures, Photos, HD Wallpapers

Hong Kong kapta meg  a "megtisztelő" negyedik helyet a legbarátságtalanabb listán 9%-kal.
Holtversenyben végzett 6%-kal a japán főváros és  Sao Paolo.
A listán szerepel még Sydney és Róma is.

No comments:

Post a Comment